emmasjolund

Alla inlägg under april 2014

Av emma s - 29 april 2014 20:22

Lite såhär hallon med vaniljsocker ;) Perfa! Måste säga att livet är fett just nu! <3

Mys

Av emma s - 29 april 2014 19:29

Av emma s - 29 april 2014 18:46

Idag har det varit en vanlig skoldag, fiskbullar med potatis, njaa inte min favorit!
Vad tycker ni?
Nu är jag hemma, har varit med min kompis idag och inte så mycket mer.
Måste säga att jag börjat äta mörkare bröd och slutat äta godis.. Känns att hur mycket kommer man ändå inte äta i sommar? - haha.
Nä men ellehur, känns att det behövs en stor paus nu ;) får skärpa mig lite..
Har ju också 830 situps kvar att göra efter bilden på instagram haha! Har dock bara gjort 80 st. (Lat)

Men iallafall, någon som ska till Liseberg i sommar? Jag ska dit, och vill ju såklart åka Helix! Hmm...

Längtar tills jag ska rida, saknar min Jigger! <3
Börja hoppa lite smått haha..;)
Känns verkligen som sommar nu! Helt underbart väder! Mm, tänk härliga skogs ute ritter! Härligt.
Hoppas ni får en bra dag så ska jag sitta och fundera lite på vad jag skriva för något här på bloggen.. I need some inspiration!
Vill också tacka er för att jag fått över 200 visningar nu i April, love you!<3

Kommentera gärna!
Xoxo Emma

Mm!

Av emma s - 28 april 2014 20:15

Hm.. Lite smått och gott nu på en måndag till talang Sverige! Har skejtat lite idag på min jelly board och vart i skolan till halv tre. Trött men ja!:)
Som nu märkt har jag inte bloggat på 2 dagar (ungefär) sorry! Åh längtar tills jag ska rida, red förut o förra gången hade min kompis lektion för mig..typ;)
Iallafall! Ses senare, ska kolla klart nu....

Av emma s - 24 april 2014 14:50

Hej! Idag har jag "äntligen" gått till skolan. Trött som ***....;)
Men i allafall, dagen idag har varit rätt bra. Jag hade på morgonen fysik, 8.10-9.30 sen vid 10 hade jag matte o aa, sen vid tio i tolv så åt vi mat, broccoli soppa med bröd.
Efter det hade jag rast och sen bild.
Så det har varit en bra dag!

Jag fick lite inspiration av Kim att skriva 3 saker jag är bra på inom ridningen. Då menar jag inte typ "trav" galoppera" utan jag menar på SÄTTET jag rider + de dåliga sätten.
Let's go!

BRA.

* jag är väldigt snäll i handen, rycker inte eller sätter min balans i dem.

* jag är väldigt bestämd så går det inte på mitt sätt - gör vi om det.

* jag använder skänkeln mycket och inte bara tygeln.

DÅLIGA.

* kan ha lite för långa tyglar ibland, men rättar ofta till mig snabbt.

* kan bli irriterad om hästen inte gör som jag vill gång på gång.

* använder rösten för lite. (Vilket jag har bättrat mig MYCKET mer på så på denna var det både plus och minus.

Btw, fick bäst resultat på engelska provet i skolan... 56/58

Xoxo Emma

Av emma s - 23 april 2014 12:35


xoxo Emma

Av emma s - 23 april 2014 11:27

Jobbigt, fortfarande samma stora slemhosta. Den kommer o går ibland. Ena stunden kan jag verka hur frisk som helst och nästa dag jätte sjuk osv...
Men iallafall, nu när jag har kollat mycket på tv nu när jag vart sjuk, vilket är erat favorit program?
Jag har ganska många favoriter, njaa.. 4? På kanal 6 är det:

* Simpsons
* Family Guy

Kanal 5:

* The Big Bang Theory

Kanal 11:

* Gossip Girl

Gossip Girl är faktiskt en ny som jag upptäckte ca 1 månad sen och har fastnat vid den, vet ej varför. Det är få program jag "verkligen" fastnar för.
Men sen är jag också fast vid Pretty Little Liars, men kollar ENDAST de på datorn, och just nu jobbar de på en ny säsong så kan inte se mer klipp..

Längtar tills de kommer ut nya! Allison är ju vid liv..

Nog med det, om ni orkar får ni gärna slänga in en kommentar om erat favorit program på TV!


Älskade Justin ****


Xoxo Emma

Av emma s - 22 april 2014 13:11

...med att vara sjuk.


OBS OBS! Det är socker - inte salt...
xoxo Emma

Vem är jag?

Ja, jag heter Emma. Jag rider på en ridskola, och är medryttare på en häst som heter Jigger på ett annat stall. 

På fritiden spelar jag också fotboll, eller är med vänner. 

Hoppas du fått veta lite smått och gott om mig!

Länka gärna din blogg i någon kommentar så kanske jag nämner dig!
xoxo Emma

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Vem är jag?


Ovido - Quiz & Flashcards