emmasjolund

Alla inlägg under mars 2014

Av emma s - 2 mars 2014 19:33

Hejsan! Idag var det en rolig dag. Jag hade satt alarmet på kl 9.15 och gick upp då, men somnade sedan om tills klockan var typ 10.20 och skulle träffa en kompis vid Horseshow vid 11 så hade bråttom! Men jag hann. Det var superkul. Sedan efter det var vi inne lite i mässan och kollade på olika saker o jösses - vad pengar det försvann efter det... Köpte ett par ridbyxor som är nästan helt vita de är bara liiiite beiga så de är mest vita, köpte American ridstrumpor, flera kg hästgodis - vi var helt galna i att köpa det... köpte 2 st grimmor i lila och blå för det passar Jigger sjukt mycket! Köpte ett svart grim skaft 2 meter långt. Köpte även en liten rosett för hästen och mig då det stöder cancer och de i andra länder tror jag, så det var värt! Köpte lite flera saker, men dumma mig.. glömde ladda upp bilder på sakerna så ni kommer få se dem lite senare.. 

Men som sagt.. så försvann ganska mycket pengar på detta haha    Men enligt mig var mitt köp på horse mässan 50 % värt och 50% ovärt.. jag menar, behöver ju ny hjälm och kanske väst då hjälmen börjat trycka lite vid sidan om och västen.. njaaa den känns inte helt 100% rätt. Men det kan jag kolla någon annan gång. 

Så mycket för pengarna! Dagen vart lyckad efter att ha vart där i flera timmar haha.. 

Bilder kommer antagligen nu under veckan! Denna veckan blir det mycket rida time igen! Taggad   

Hoppade med Jigger och det gick super.. varför inte höja nästa gång? Är sååå redo! 


xoxo Emma

 

Av emma s - 1 mars 2014 15:04

Hej! Idag har jag varit och ridit kl 11 lektion på min ridskola och red Ohara. Vi körde mycket markarbete på banan m.m men Ohara är sån som vill dra på mycket och vill inte riktigt lyssna och det kan bli såå jobbigt och sen är hon så känslig. Tex en gång när det hade snöat så ramlade det snö från taket så hon skena iväg i hela ridhuset typ haha! Sen så stegrade hon en gång när pappa höll i henne och de råkade släppa dörren så att dunsade till. Lilla fegis haha..


Sen så åkte jag till Jigger i andra stallet ( ingen ridskola där ) och hämta han från hagen och gick in med han till boxen. Fixade hans mat, borstade han och kratsade hovorna och hämtade sadeln. Sadelskyddet av, och sen sätta på. Å gud vad Jigger försöker slippa sadeln haha! Han blåser ut magen och nästan säger : 

''men jag behöver inte ha sadeln...'' haha men när man spänner sadelgjorden så tar han in magen igen för att han märker att jag inte tänker ta av den   

Sen så hämta jag träns och benskydd. Skritta med han till ridhuset (hade velat rida i paddocken men där stod Charmy, vet ej varför..) och gick in med pappa, la upp 2 hinder och 3 bommar. Satte sockerbitarna och kryssen så det var riktigt roligt! Körde lite galopp med han också hehe. 

Så nu har han fått träna mycket på att lyssna på mig, släppte också tyglarna och ut med armarna och styrde med skänklarna för att se hur han lyssnar på MIG. Det gick jätte bra. Är riktigt nöjd med det! 

Efter det gick jag till boxen med han och sadla av osv, hämtade hans extra mat och morot så mumsa han på hö och det såklart.. Sen så satte jag på hans yttertäckte och grimma och gick ut mot hagen då klockan bara var två och han ville äta lite lunch hö! Så vi gick dit o jag gosa lite med han i hagen medans han åt så det gick bra, härligt!   

Hoppas ni har haft en bra dag! 

xoxo Emma ♥

 

 

Vem är jag?

Ja, jag heter Emma. Jag rider på en ridskola, och är medryttare på en häst som heter Jigger på ett annat stall. 

På fritiden spelar jag också fotboll, eller är med vänner. 

Hoppas du fått veta lite smått och gott om mig!

Länka gärna din blogg i någon kommentar så kanske jag nämner dig!
xoxo Emma

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Vem är jag?


Ovido - Quiz & Flashcards