emmasjolund

Alla inlägg under maj 2014

Av emma s - 31 maj 2014 11:00

.....allesammans. Snart ska jag rida. Vädret är sådär, grått och ja. Vet inte riktigt hur varmt det är men inte som det var igår när de var 30+!!!
Iallafall, igår hade jag skitkul.
Jag och Linnéa drog in till Liseberg o tänkte "aa nu ska vi fasen åka allt!" Men nej... Vi åkte INGET! Det va kö på allt, typ 40+ min på alla (var dock inte uppe och kollade Helix o de) så vi va där inne ca 20 min sen drog vi ut, åt donken o va inne på Netto och bara gick runt i stan, verkligen älskar de stället!
Sen tog vi spårvagnen från Liseberg till Mölndal och gick av där, drog in till den här djuraffäreb. Sååå söta djur!

Efter de åkte vi hem vid typ 5 då vi va vid Lisse vid 2 o aa.
Vi va med varann tills klockan va 11.
Hon åkte hem o jag åkte till min mamma, innan jag va hemma drog vi till Statoil och köpte morotskaka och nån yoghurt när klockan va ca 23.15 och åkte hem, satte oss på balkongen och åt morotskaka! Haha.

Det var helt underbart igår o ja, hade jättekul. Så nu idag efter jag ridit så åker jag senare på kvällen förmodligen till Linnéa om hon får för sin pappa.

Så nu måste jag säga hejdå för ska äta lite frukost o sen åka till stallet ,
Xoxo Emma

Jag och Linnéa:

Av emma s - 30 maj 2014 13:43

Hej hej.! Väntar just nu på Linnéa och så ska vi dra in till Liseberg.
Det ska bli skit roligt men är ganska hungrig så ska äta något där också;)

Ja iallafall, imorgon ska jag rida igen och funderar på stt rida barbacka oså men får se lite på vädret hur det blir.
Tack snälla pappa som köpte 3 par nya ridstrumpir till mig!<3

Jaja, snart kommer Linnéa så får säga hejdå men uppdaterar nog senare! Kram,
Xoxo Emma

Av emma s - 25 maj 2014 13:23

Hejsan! Igår red jag lite dressyr vilket var jätte roligt.
Glömde uppdatera igår, men hade också glömt av att fota så det blev typ inga bilder.
Tog bara några lite i hagen på pappa och Jigger och lite på han själv ja..


Har badat 2 dagar i rad, i fredags med några kompisar och igår med min pappas tjej och min plast brorsa.
Idag ska vi bada mer, i havet.. Vilket inte är det bästa jag vet men men..
Älskar mer sjöar med söt vatten, tycker det är så jobbigt när man råkar svälja vattnet o aa..
Ja, så det blir att bada tredje gången i år!

Ha de bra! ?? <3

Xoxo Emma

Av emma s - 23 maj 2014 20:36

Av emma s - 22 maj 2014 14:57

Hej! Nu är det otroligt varmt ute 25 grader +. Heeelt galet! Det ända dåliga med vädret... Är att det ska vara så här varmt senare när jag har fotbolls träning. Suck..
Är lite degig just nu och vill bara sova, var som ek zombie imorse.

??

Ni kanske kommer ihåg att jag skrev i januari-februari att jag hade slemhosta och är sjuk.. Nu är det Maj, det hade fått över men nu har min snuva och hosta kommit tillbaka, hur mycket jag än hostar så finns det där Kilandet kvar i halsen.

Så JOBBIGT! :(

Aja, imorgon i skolan har vi Astra varvet som är ca 2 km långt, ( inte super långt men men ) och sedan senare gympa.. What!? Träning, träning träning!

Ok hejdå nu haha! Ha D bra på er <3

Xoxo Emma

Av emma s - 20 maj 2014 17:48

Hejsan! Nu har jag precis kommit hem, har ridit. Har ridit i paddocken i världens finaste väder! Underbart.
Jigger var helt underbar idag, och gosade mycket med honom i boxen före och innan.
Körde mycket trav och galopp för att få honom i ett bra tempo där jag känner att det sitter, utan något småfel.
Han lyssnade mycket med skänkarna men ska använda rösten mycket mer.
Efter att jag ridit tatt in han till boxen , sadlat av och tränsar av så körde jag lite stretchingar med honom.
Jag tog en morot i små bitar och la handen strax utanför bogen, och en mellan frambenen. Detta fixade han galant..
Hehe!
Tycker han var allmänt duktig, nästan ett stepp bättre idag! Har fått mycket mer kontakt med honom sedan jag började rida han. Han var i början lite stel med mig, då han inte kände mig.
Nu sitter allt, knapparna är upplåsta och han är perfekt.
Älskar Jigger.
Här är iallafall lite bilder från idag!

Tack Kim för den sista bilden som du tog på oss. * hatten av * :)

xoxo Emma

Av emma s - 20 maj 2014 09:51

:)

Av emma s - 20 maj 2014 07:36

På er alla! Har precis ätit frukost med min pappa och farmor och klätt på mig.
Idag är det skola, vilket inte är det bästa men men..
Ska iallafall rida direkt när jag kommer hem :)

Dagens outfit:

Svarta tränings leggings
Svart luftig klänning med virkad topp
Svart vit kofta

Xoxo Emma

Vem är jag?

Ja, jag heter Emma. Jag rider på en ridskola, och är medryttare på en häst som heter Jigger på ett annat stall. 

På fritiden spelar jag också fotboll, eller är med vänner. 

Hoppas du fått veta lite smått och gott om mig!

Länka gärna din blogg i någon kommentar så kanske jag nämner dig!
xoxo Emma

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Vem är jag?


Ovido - Quiz & Flashcards