emmasjolund

Alla inlägg under februari 2014

Av emma s - 28 februari 2014 16:42

Hela veckan. Men idag var jag i skolan. En enkel dag med inte så mycket, vi var på en teater som hette BFF. Man kunde nästan känna igen sig lite i det hehe. 

Men iallafall, imorgon blir det rida-time igen! Ska först ha lektion kl 11 så måste vara där max 10.45 då det tar tid o sadla osv, sen efter det (11.45) så ska jag mot Jigger och rida han lite med Kim, funderar på att lägga upp lite hinder och mest markarbete då han snubblar ibland för att han inte tar upp hovarna ibland så är det bra träning för han. 

Mer bilder och foton kommer imorgon! Om jag kommer ihåg.....

Min älskling och jag...

  ledsen för suddig bild..

Av emma s - 27 februari 2014 20:53

...första inlägg. Jag heter Emma, och jag har faktiskt haft blogga förut men det har inte kommit någon vart med det, har liksom tröttnat. Men nu kommer det igång igen. Idag så har jag vart o ridit min älskling ponny Jigger med Kim som red Charmy. Charmy är en riktig busing som älskar att hoppa men ogillar om man kommer nära med sin häst då det är lite läskigt. 

Vi la upp lite bommar och ett hinder, på halva mittcirkeln la hon upp ett hinder på  cm lite mot inner spår och jag la 2 bommar på andra volten ett som var rakt och ett som var lite snett så att man kommer rakt på när man har svängt av vid ''slutet'' på volten på långsidan. 

Det var riktigt roligt! Bilder och videos blev det med   

Men iaf, vi red mest på varsin volt av hela paddocken men måste säga att Charmy är verkligen enastående hoppmästare - haha. Jigger travade fint över mjuk i röreserna men pigg och fin. Varför så svårt att få han i form för?.... 

En liten ''bana'' på det hela MEN de hinder och bommar jag satt upp fanns där och på samma ställe men skrev in en bana som vi nästan  gjorde... :

 

Ser helt fail ut men nu struntar vi i det, ha det bra! 

/Emma

Tidigare månad - Senare månad

Vem är jag?

Ja, jag heter Emma. Jag rider på en ridskola, och är medryttare på en häst som heter Jigger på ett annat stall. 

På fritiden spelar jag också fotboll, eller är med vänner. 

Hoppas du fått veta lite smått och gott om mig!

Länka gärna din blogg i någon kommentar så kanske jag nämner dig!
xoxo Emma

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<<
Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Vem är jag?


Ovido - Quiz & Flashcards